Ημερίδα για τα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων



Παρασκευή 21 Φεβρουαρίου 2014

Την Πέμπτη 6 Φεβρουαρίου 2014, μέσα σε ένα κατάμεστο αμφιθέατρο στο 7ο Γυμνάσιο Ξάνθης, διοργανώθηκε ημερίδα με θέμα: «Βασικές κατευθύνσεις για την εκπόνηση Προγραμμάτων Σχολικών Δραστηριοτήτων - Διαχειρίζομαι τη γνώση ομαδοσυνεργατικά». Η Πλειοψηφία των παραβρισκόμενων συναδέλφων δεν είχε αναλάβει ποτέ κάποιο πρόγραμμα και η προσδοκία τους ήταν να παρακολουθήσουν την ημερίδα για να πάρουν ιδέες.

To πρόγραμμα “We Blog-Uread”

Η ημερίδα ξεκίνησε αναφέροντας κάθε συνάδελφος το πρόγραμμα που υλοποιεί με την ομάδα του. Aπό πλευράς του 1ου ΓΕΛ αναφέρθηκε το πρόγραμμα "We Blog Uread”, με υπεύθυνη καθηγήτρια τη φιλόλογο Βάγια Παπαδοπούλου και βοηθούς καθηγητές τους Ηλία Κούλαλη, Πληροφορικής, Κλεάνθη Γεωργιάδου, φιλόλογο και Ολυμπία Λαμπάκη, Φυσικής Αγωγής. Το συγκεκριμένο πρόγραμμα πραγματοποιείται με μεγάλη επιτυχία στο Λύκειό μας καθώς οι 40 μαθητές και μαθήτριες του προγράμματος αναρτούν στο ιστολόγιο (blog) του Λυκείου μας τα κείμενά τους που αφορούν στην ποίηση, τη λογοτεχνία,, κριτική κινηματογραφικών ταινιών, αλλά και τις απόψεις τους για θέματα όπως αθλητισμός, εφηβεία και εξαρτήσεις κλπ. Στο τέλος κάθε ανάρτησης δίνεται η δυνατότητα για σχόλια, κρίσεις και ανταλλαγή γόνιμων απόψεων με απώτερο στόχο την έναρξη εποικοδομητικού και γόνιμου διαλόγου μεταξύ των μαθητών και της διαδικτυακής κοινότητας. Tόσο οι αναρτήσεις όσο και τα σχόλια ελέγχονται ενδελεχώς από την ομάδα των υπεύθυνων καθηγητών προκειμένου να διασφαλιστεί η ποιότητα και καταλληλότητα του περιεχομένου.

Τα θέματα της ημερίδας

Ακολούθησαν ομιλίες της υπεύθυνης σχολικών προγραμμάτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ξάνθης κ. Πόπης Κλούρη και της Σχολικής Συμβούλου Φιλολόγων Ξάνθης κ. Άννας Αγγελοπούλου. Ακολούθως, έγινε μια παρουσίαση με τα προβλήματα υλοποίησης των προγραμμάτων στο σχολείο. Προτάθηκαν τρόποι επιλογής ενός προγράμματος σύμφωνα με τις ανάγκες του στενού περιβάλλοντος. Αναλύθηκε η στοχοθεσία του προγράμματος καθώς και τρόποι δημιουργίας και λειτουργίας μαθητικών ομάδων εντός του προγράμματος.

Βιωματική δραστηριότητα

Μετά το διάλλειμα, ακολούθησε βιωματική δράση με την κ. Τσιλιγγίρη, συνεργάτιδα του Συμβουλευτικού Σταθμού Νέων. Το κοινό χωρίστηκε σε ομάδες των 6-7 ατόμων, και μέσα από σενάριο ρόλων, έγινε μια εργασία. Κατόπιν, ένα μέλος από κάθε ομάδα, παρουσίασε το αποτέλεσμα της εργασίας, στους υπολοίπους. Στο τρίτο μέρος, ο κ. Τσιαμούδης ΠΕ70 έδειξε ένα πρόγραμμα στη τάξη.

Οι παρευρισκόμενοι, πήραν πολλά ερεθίσματα και ιδέες για να υλοποιήσουν ένα πρόγραμμα στο μέλλον. Οι παρευρισκόμενοι, θα μπορέσουν ν' αξιοποιήσουν τις γνώσεις και τις μεθόδους που ακούστηκαν. Ήταν πολύ χρήσιμο το υλικό που προβλήθηκε και η αξιοποίηση του είναι σίγουρη.

Ηλίας Κούλαλης
Καθηγητής Πληροφορικής, 1ο ΓΕΛ Ξάνθης