Μια δημιουργική ομάδα μαθητών της Β τάξης του 1ου ΓΕΛ Ξάνθης με εξοπλισμό της την πρωτοτυπία, τις καλλιτεχνικές δεξιότητες, τις ικανότητες προγραμματισμού υπολογιστών, τις περιβαλλοντικές ανησυχίες αλλά και τη ζωηρή φαντασία συμμετείχε και κατάφερε να λάβει το 1ο βραβείο στον 4ο Διεθνή Μαθητικό Διαγωνισμό Δημιουργίας Εκπαιδευτικού Επιτραπέζιου και Ψηφιακού Παιχνιδιού «Το μάθημα παιχνίδι» 2023-24.
Στόχος του διαγωνισμού ήταν η προαγωγή της παιχνιδοκεντρικής μάθησης και της συνεργατικής δημιουργικής δραστηριότητας στο σχολικό περιβάλλον.
Η ομάδα των μαθητών αλφαβητικά:
Αχμέτ Ογλού Μερτ
Βογιατζής Δημήτρης
Δουμπενίδης Παναγιώτης
Εμμανουήλ Παναγιώτα
Κοντογεώργου Μαριλένα
Κωσταντός Νίκος
Μόρφη Μαρίνα
Υπεύθυνος εκπαιδευτικός Ιωαννίδης Ισίδωρος
Σύντομη περιγραφή του παιχνιδιού
Στα πλαίσια του παραπάνω διαγωνισμού δημιουργήθηκε ένα πρωτότυπο Ψηφιακό Αφηγηματικό Παιχνίδι στο οποίο αναπτύχθηκαν εξ’ αρχής το σενάριο, οι διάλογοι, η πλοκή, οι χαρακτήρες και τα γραφικά τα οποία όλα συνδέθηκαν αρμονικά με την βοήθεια του προγραμματισμού σε γλώσσα python.
Το παιχνίδι κατατάσσεται στην κατηγορία των visual novel games και, πιο συγκεκριμένα, είναι του είδους adventure game και έχει αναπτυχθεί με την πλατφόρμα Ren’py, η οποία χρησιμοποιείται κυρίως για την δημιουργία visual novel games σε γλώσσα python.
Το παιχνίδι συστήνεται για νεανικές-εφηβικές ηλικίες (12-17) καθώς το περιεχόμενό του στοχεύει στο να κεντρίσει πιο πολύ το ενδιαφέρον αυτών των ηλικιών. Τέλος, το παιχνίδι έχει πλέξει τη διασκέδαση με τη μάθηση με τέτοιο τρόπο, ώστε, μέσα από αυτό, ο παίκτης όχι μόνο ανακαλύψει έναν νέο κόσμο, αλλά και θα διευρύνει τους γνωστικούς ορίζοντές του.
Πλοκή του παιχνιδιού
(Σημείωση: η αφήγηση του παιχνιδιού, καθώς και οι διάλογοι είναι στα Αγγλικά.)
Η ιστορία διαδραματίζεται στον Άρη. Οι άνθρωποι έχουν εγκαταλείψει τη Γη μετά την ολική καταστροφή της. Έχουν περάσει 100 χρόνια από τότε. Οι κάτοικοι έχουν μάθει να επιβιώνουν στον νέο αυτόν πλανήτη και ζούνε μια κανονική ζωή, σχεδόν όμοια με αυτή της Γης.
Η τεχνολογία έχει εξελιχθεί σε πολύ μεγάλο βαθμό, γι’ αυτό άλλωστε η ανθρωπότητα σώθηκε από την ολική εξαφάνιση της. Οι άνθρωποι έχουν δημιουργήσει πολλές μικρές κοινωνίες σε ένα μέρος του Άρη, τις οποίες ονομάζουν “B-Cs” (συντομογραφία για το “Bubble-Civilisations”), γιατί θυμίζουν φούσκες.
Ο παίκτης παίρνει τον ρόλο του πρωταγωνιστή, τον οποίο ο ίδιος έχει τη δυνατότητα να επιλέξει όποιο όνομα θελήσει ώστε να κάνει το παιχνίδι πιο βιωματικό γι’ αυτόν.
Ο πρωταγωνιστής δεν είναι παρά ένας από τους πολλούς κατοίκους της νέας κοινωνίας. Όμως, για το μόνο πράγμα που αναγνωρίζεται είναι ότι ο παππούς του, ο Σοφοκλής, ήταν ένα μέλος της ομάδας επιστημόνων που, με τις ανακαλύψεις και εφευρέσεις τους κατάφεραν να μελετήσουν τον Άρη και να τον απαλλάξουν από τους περισσότερους κινδύνους του ώστε να μπορέσουν οι άνθρωποι να κατοικήσουν εκεί.
Το παιχνίδι ξεκινά με ένα ξαφνικό γεγονός. Ένας άγνωστος για τον πρωταγωνιστή χαρακτήρας κατά λάθος πέφτει επάνω του και τον ρίχνει κάτω. Ο καινούριος χαρακτήρας απολογείται και προσφέρει τη βοήθειά του στον πρωταγωνιστή. Έπειτα, συστήνεται, λέγοντας ότι το όνομα της είναι Wanda.
Από εκείνη την τυχαία τους συνάντηση και μετά, ο πρωταγωνιστής και η Wanda σχηματίζουν μια πολύ δυνατή φιλία. Κάνουν τα πάντα μαζί…
… … …
Ο πρωταγωνιστής καταλήγει στη Γη, όπου εκεί καλείται να ξεπεράσει τους φόβους του και, παρά τις δυσκολίες, να επαναφέρει τη Γη στην αρχική της κατάσταση με μια απλή αποστολή…
Ο κάθε μαθητής ανέλαβε ένα ρόλο για να συμβάλλει στην δημιουργία αυτού του παιχνιδιού. Συγκεκριμένα:
- Το σενάριο ανέλαβαν οι:
Δουμπενίδης Παναγιώτης, Κοντογεώργου Μαριλένα, Μόρφη Μαρινίκη
- User experience και τη σκηνοθεσία ανέλαβαν οι:
Εμμανουήλ Νάγια, Μόρφη Μαρινίκη
- User interface ανέλαβαν οι:
Βογιατζής Δημήτρης, Κοντογεώργου Μαριλένα, Μόρφη Μαρινίκη
- Τον προγραμματισμό ανέλαβαν οι:
Αχμέτ Ογλού Μερτ, Κωσταντός Νίκος
- Την καλλιτεχνική δημιουργία των πολυμέσων ανέλαβαν οι:
Εμμανουήλ Νάγια
Θερμά συγχαρητήρια σε όλες τις μαθήτριες/τές για την προσπάθεια και την επιτυχία τους!!